Rozvoz jídel se v době zavřených restaurací stal doslova záchranným lanem pro mnohé podniky, ale ruku na srdce i zákazníky. Nikdo ještě před pár lety neočekával, že se z jídla dovezeného až domů stane takový fenomén. Přece jenom návštěva dobré restaurace patří k oblíbeným volnočasovým aktivitám napříč společností. To ze zřejmých důvodu teď ale není možné. O svou pozici na trhu se perou lokální, celostátní i celosvětové kurýrní služby. Jednou z těch “nadnárodních” je i aktuálně nejrozšířenější, původně finský, Wolt. No a právě na tuto, rychle se rozvíjející, firmu v oblasti rozvozu jídla si dnes posvítíme.
Z Helsinek do celé Evropy
Jak už bylo řečeno, dnešní společnost pod drobnohledem – Wolt, pochází z Finska. Konkrétně tedy z tamního hlavního města Helsinek, kde začala v roce 2015 s rychlou a ekologickou rozvážkou. Do dnešního dne se společnost rozrostla do 23 zemí a více než 100 měst po celém světě. Denně zvládne obsloužit až 7 milionů zákazníků ve spolupráci se 48 000 kurýry a 27 000 partnerskými restauracemi. A to jsou už pořádná čísla!
Komunita a ekologie
Každou firmu stejně jako každého z nás prezentují především hodnoty, které vyznáváme. Pro někoho jsou důležité peníze, pro jiné rodina. Společnost Wolt si zakládá především na dobrých vztazích v komunitě. Komunitu se snaží budovat především ze zákazníků, kurýrů a restaurací. Jejich cílem je vytvoření pomyslného trojúhelníku s pevnými a přátelskými vazbami, díky kterému jsou všechny tři skupiny partnery. Wolt na svém webu proklamuje, že chce navodit takové prostředí, ze kterého budou profitovat všichni. Ne jen jedna strana.
Jak to funguje
V případě aplikace Wolt zapomeňte na vytáčení telefonních čísel přímo do restaurace, jak tomu bývalo dříve. Dnes se celý proces objednávky odehrává v prostředí přehledné moderní objednávkové aplikace (dostupná na Android i iOS). Po spuštění se vám zobrazí aktuální nabídka restaurací ve vašem okolí. Vybírat si mezi nimi můžete pomocí různých kritérií. Buď můžete “objevovat” podniky doporučené aplikací (takové doporučení se zakládá na vzdálenosti restaurace a hodnocení dalších uživatelů). Nebo podle toho, na co máte chuť. V takovém případě stačí vybrat z nabízených možností třeba heslo “steak” a aplikace zobrazí všechny restaurace se steaky v nabídce.
Na co si dát pozor
Na základě vlastní zkušenosti vás musíme upozornit na pár nevýhod, které i takto vychytaná služba může skrývat. První z nich a za nás určitě nejpodstatnější jsou objednávky tekutých pokrmů. Zatím spíše nedoporučujeme objednávat větší polívky typu Pho a podobné. Ne, že by na Woltu nebyly k dostání dobré polévky. Bohužel ale vzhledem ke způsobu doručení jsme i my několikrát zaplakali nad dovozem. Kvalitní uzaviratelnou misku na horké tekutiny zatím nikdo nevymyslel, a tak se může stát, že místo vysněného vývaru dorazí v lepším případě jen jeho polovina, v horším případě se cestou poztrácí celý. Zvýšenou pozornost věnujte i vyplněným informacím k doručení. Může se stát, že zapomenete změnit adresu doručení. V takovém případě jsou na chatu k dispozici operátorky, které ihned po vašem upozornění kontaktují kurýra se správnými informacemi. To se ale může dít s určitou prodlevou a na jídlo si počkáte déle než byste chtěli.
Tak jako tak je finský Wolt velmi sympatickou a odpovědnou společností, která má českým zákazníkům určitě co nabídnout. Lidský kontakt a dobré posezení v restauraci sice žádným dovozem nenahradíte, ale to ani není záměr. Wolt vám má pomoci v situaci, kdy nestíháte, nevíte nebo nemůžete, a to se mu podle nás daří. Takže pokud jste ještě nezkusili, doporučujeme!
Wolt > Dáme jídlo!
Akorát objednávám oběd přes Wolt 😀
Já dám dneska, ale ještě nevím co 😀
Mekáč to vždycky jistí 😀 😀
Wolt je mnohem lepší než dáme jídlo. Ty mi všechno vozili studený jak sv*ině.