fbpx

Flixbus (recenze)

Aktuální situace cestování moc nepřeje a trasy mimo okres trvalého bydliště jsou povolené pouze za účelem zaměstnání nebo řešení vážných důvodů například zdravotních nebo rodinných. Přes to všechno je na českém trhu celá řada dopravců, kteří stále musí být v provozu a převážet lidi v poloprázdných autobusech z jedné strany republiky na druhou. My jsme se jedním takovým vylidněným spojem v nedávné době projeli. Bylo to se společností Flixbus a nás napadlo napsat o ní obsáhlejší recenzi. 

Na co se připravit

Komfort v autobusech je víc než dostatečný. Autobusy jsou vybaveny velkými a pohodlnými sedadly, toaletami, Wi-Fi a zásuvkami. Studenti a senioři mohou s cestovat po ČR díky 75% státní slevě, 25% věrnostnímu bonusu i zdarma. Do cíle se dostanete vždy a včas. U všech linek lze také kontrolovat aktuální časy příjezdů.

Flixbus

Ekologie a moderní technologie? Důležitý

FlixBus je mladý provozovatel, který od roku 2013 mění způsob cestován po Evropě. Díky kombinaci technologického startupu, internetového podniku a klasického dopravce v krátké době vybudoval největší síť dálkových autobusů v rámci Evropy.

Díky jednoduchému způsobu rezervace a široké nabídce poskytuje denně milionům cestujících možnost objevovat svět za nízké finanční částky. Zelené autobusy zohledňují faktory bezpečnosti a ekologie, nabízejí udržitelnou a pohodlnou alternativu individuální dopravy a nabízí vysoký komfort za dobrou cenu.

Flixbus

Němci vždy první

Společnost FlixBus byla založena v Mnichově třemi mladými podnikateli. Jejím cílem bylo nabídnout pohodlné a udržitelné cestování za příznivou cenu. Zahájila i dopravu po Německu v rámci společnosti MeinFernbus z Berlína. Po pádu železničního monopolu v roce 2013 se oba podniky staly čelními dopravci na trhu s autobusovou dopravou. Prosadily se i v mezinárodní konkurenci. Od sloučení týmů v Mnichově a Berlíně má FlixBus vedoucí postavení na německém trhu. Od roku 2015 se prosazuje i mezinárodně. Sítě autobusů má ve Francii, Itálii, Rakousku, Nizozemsku a Chorvatsku i linkový provoz do Skandinávie, Španělska, Anglie a střední a východní Evropy. Cestující využívají největší sítě linek dálkových autobusů v Evropě.

Cena je alfa a omega

Lístek z Prahy do Liberce nás na poslední chvíli stál 85 korun u řidiče. Při naplánování dopředu a zakoupení lístku online se můžete dostat na cenu 49 korun za cestu, což je asi bezkonkurenční nabídka. Ceny lístků do FlixBusu ovlivňuje nejvíce celkové zaplněnost autobusu, čas spoje a včasný nákup lístku. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Při porovnání cen spojů je to nejlevnější autobusový dopravce.

Flixbus

Ceny lístků FlixBus vás potěší, zejména pokud ke koupíte za nejnižší cenu, pro kterou si ovšem musíte rezervovat svůj lístek včas. Ceny lístků jsou hodně proměnlivé. Můžete si porovnat FlixBus se StudentAgency či RegioJet. Pokud vás zajímá srovnání FlixBusu a StudentAgency, musíte mít na paměti více faktorů. FlixBus je čistý pohodlný autobus, občerstvení jde zakoupit u řidiče a můžete sehnat opravdu levný lístek. StudentAgency nabízí vyšší luxus, ale i značně vyšší cenu.

FlixBusu vs. StudentAgency

StudentAgency je firma, která jezdí po ČR už pěknou řadu let. Na palubě autobusu se o vás luxusně postará stevardka, dostanete horký nápoj, jako kávu, čaj a horkou čokoládu i noviny ke čtení. K dispozici je často i dotyková obrazovka s nabídkou filmů a hudby. To se však promítne i v ceně. Oproti tomu je FlixBus klasiký autobus s toaletou. Jenže opravdu to potřebujete? StudentAgency si udržuje pevné ceny a poslední místo v autobuse stojí stejně, jako to první. FlixBus naopak nabízí ceny jízdenek podle obsazenosti. Při včasné rezervaci se dostanete na nesrovnatelně levnější lístek, než u autobusů u StudentAgency.

Ať už si vyberete kteréhokoliv dopravce, cíl cesty je vždy nejdůležitější. K němu vás mladá německá společnost doveze za nejlepší cenu a ve zcela komfortních vozech. Proto ji můžeme stoprocentně doporučit.

Foto zdroj: web Flixbus.cz

7 Komentářů
  1. S Flixbusem jsem potřebovala zakoupit jízdenku online večer před odjezdem. Třikrát mi po potvrzení platby bylo dopravcem oznámeno, že platba byla zamítnuta, ať zkusím jiný způsob platby. Nikdy jsem s online platbou podobný problém neměla, nakonec jsem na webu našla doporučení změnit nastavení cookies v mobilu. Zkusila jsem a čtvrtá platba prošla. Druhý jsem zjistila, že mi byla Flixbusem doručena jízdenka 4x a také 4x stržena platba. Okamžitě jsem věc řešila se zákaz. linkou, kde mi velmi chabou češtinou operátorka doporučila sepsat reklamaci, protože v případě storna by mi Flixbus nevrátil peníze ale pouze poukaz v hodnotě jízdenky. Po téměř dvou měsících mi Flixbus reklamaci zamítnul s tím, že jsem 4 jízdenky obdržela a poplatek za vrácení peněz převyšuje hodnotu jízdenek, nemám tedy na vrácení peněz nárok…! „Čistota“ autobusu včetně toalet na úrovni středověku už je zanedbatelný nedostatek, Flixbus mi tedy kromě cesty zprostředkoval nejhorší a zároveň nejdražší zážitek z cestování, a že už jsem něco zažila. Za mě nikdy více.

  2. Odpovědět
    Jitka Trepáčová 23. 11. 2022 at 17:57

    Včera jsem jela v 16.30h.Florenc směr Jirkov.Zpožděni přes 20minut a spoj který mi navazoval jsem nestihla.Tankovat by si řidič měl v pauze a né při jízdě.Tak zelenou mám ráda ale Vás už nikdy více.

  3. Hrozný dopravce.Již nikdy více.Řidič za jízdy kouká na videa na mobilu,chybí wc,málo prostoru mezi sedadly,rozbité polohování sedadla… Neseriózní život ohrožující dopravce.

  4. Tak kde začít.Od začátku vše špatně.Začalo to zpožděním……poté to už bylo jen horší.Tvrdili mi,že budeme mít tv,wifi,občerstvení……..cha cha cha.To možná ve snu.Absolutně neprofesionální přístup řidičů…..arogantní stodvacetikilové chorvatské prasata které neumí ani slovo anglicky,kufr si nalož sám,místenka kterou zaplatíš je ti k ničemu.No jedna hrůza za druhou.NEWER MORE.Pokud se nechcete nasrat hned na startu tak flixbus dopravce nebrat.Vyhozené peníze a zkažený den,kvůli chorvatským vidlákům.

  5. dobrý den..Taky bych se ráda podělila o jeden zážitek..Dne 24,6,2022 ve 20:50 hodin , bylo v Brno-Zvonařka oznámeno cestujícím panem řidičem linkového autobusu FlixBus N866,že jízda zde končí.Mél pokračovat ve směru SVK..Cestujíci byli z autobusu vyhození a ridič odjel..Bez imformacií pro cestujíci ze strany provozovatele jsme se bohužel o důvodu zrušení spoje nedozvěděli nic!Moje matka (64 let,bydliště Handlová SVK),zůstala na autobusovém nádraží sama a bez pomoci,nahradniho spoje atd..Domů se dostala až druhý den ve dvě hodiny odpoledne.
    Dnes 27,6,2022 od rána 09:00, se snažím kontaktovat společnost FlixBus,ale bohužel..Asi tam nikdo nepracuje..Na e-mail nikdo neodpovida,zákaznický servis absolutne nikdo nezvedá a další telefonní čísla jsou vypnutá!!!Takovy přístup od firmy,která si zakládá na spokejosti zákazníka bych nečekala..

  6. Budem zdieľať svoj názor o tejto „nádhernej organizácii“! Služby spoločnosti Flixbus som využil, keď som cestoval z Prahy do Krakova. Cesta ako celok bola normálna. Ale na stanici v Katoviciach som vystúpil z autobusu. Išiel som do rozvrhu trasy, kde autobus stál. A videl som, že autobus musel odísť o 18:30. Obrátim svoju pozornosť na hodiny, je to 18:10. Čas tu zohráva dôležitú úlohu. Chápem, že budem mať čas ísť do obchodu na stanici. A keď som tam odišiel o 18: 15, chápem, že autobus už odišiel! Vodič sa nestaral o harmonogram a skutočnosť, že je potrebné skontrolovať cestujúcich! A nechal ma v neznámom meste, bez vecí a dokumentov! Ale to je stále v poriadku, pretože príbeh má 3 etapy! Na konci som urobil samostatný záver pre tých, ktorí by nechceli čítať všetko. Druhý etap. Keď som prišiel do Krakova, išiel som do kancelárie spoločnosti a povedal som im, čo sa stalo. Manažér ma počúval (mimochodom, toto je jediná rozumná osoba v tomto príbehu). Povedal, že vodič bol na stanici, ale išiel ďalej. Zavolal vodiča, povedal o incidente. A on odpovedal, že je to hrozné a určite by sme tento problém vyriešili. Nie!!! Bol to sarkazmus. Zasmial sa a povedal: Budem tam za 2 dni. A Krakov je pre mňa tiež mestom, kde nemám nič a nikto! Tretia etapa. Napísal som do podpornej služby. Ani oni sa nestarali. A môj list zostal nezodpovedaný takmer 2 dni. Okrem toho som napísal manažérovi spoločnosti v priamy chat. Skontroloval a odpovedal, že moja žiadosť bola skutočne prijatá, a samozrejme, že na ňu odpovieme čo najskôr. Musím poznamenať, že uplynulo viac ako týždeň, ale „čo najskôr“ neprišiel!! To znamená, že moja žiadosť ešte nebola zodpovedaná. Okrem toho som musel zostať ďalší deň, pretože druhý manažér v kancelárii, keď som sa vrátil, nechcel zavolať kolegovi a objasniť informácie. Poslal ma čakať ďalší deň. A potom sa ukázalo, že sa mýlil.
    Keď som písal spoločnosti druhýkrát, sľúbil som manažérovi, že ak moja žiadosť nebude zodpovedaná za 2 dni, napíšem na všetky platformy, kde nájdem ich spoločnosť. Ale ani to ich neobťažovalo. A moji rodičia ma naučili, že sľuby musia byť dodržané. Našťastie pre spoločnosť poznám iba 4 jazyky a nemám veľa času. Ale sľub je sľub.
    Zrátané a podčiarknuté: stratil som 3 dni, bez vecí a bez dokumentov v cudzom meste, táto skutočnosť dokonca vodiča pobavila, manažéri spoločnosti sa o takéto prípady nestarajú, nestarajú sa o cestujúcich (pozornosť, v histórii bol jeden primeraný manažér).

  7. Odpovědět
    Alena Paličková 25. 3. 2021 at 10:36

    Flixbus není vůbec špatnej. Zkoušela sem Hradec – Olomouc a pohodička. Levnější než Student.

Přidat svou zkušenost

Vytvořit účet
Změnit heslo
Compare items
  • Total (0)
Compare