fbpx

Freelo (recenze)

V dnešní nepříjemné covid době, kdy celá řada firem přestoupila na home office, jsou čím dál důležitější moderní technologie. Asi si nikdo neumíme představit vykonávání pracovních povinností bez přístupu k internetu, počítače nebo mobilního telefonu. Jak ale práci správně organizovat, když máte celý tým roztroušený všude možně? Tomu se bude věnovat moje dnešní recenze ryze českého online organizátora – Freelo.

Freelo – Český zázrak na poli firemních organizátorů

Freelo pomáhá firmám a podnikatelům s organizací každodenní pracovní agendy.” Tak se prezentuje údajně nejdoporučovanější český nástroj pro týmovou organizaci. Umožňuje nejen zadávat úkoly jednotlivým členům týmu, ale i dohlížet na rozpočty, ukládat soubory a pokročilý time tracking. Dostupný je jak ve verzi v internetovém prohlížeči, tak v mobilní aplikaci dostupné pro platformy Android a iOS.

Základní funkce Freelo:

  • Diskuze úkolů
  • Kanban board
  • Chytrá upozornění
  • Správa projektů
  • Management uživatelů
  • Plánovací kalendář
  • Týmové poznámky
  • Time tracking
  • Přehled nákladů
  • Příprava fakturace

S Freelo si můžete naplánovat projekty na celý rok.

Už jen podle názvu se nabízí srovnání se známějším konkurentem – americkým Trellem, tak se na to pojďme podívat. V porovnání s dalším velmi využívaným týmovým organizátorem, americkým Trellem, je Freelo na první pohled o něco méně přehledné. To může souviset především s daleko širší škálou využití. Trello sice umožňuje instalaci celé řady plug-inů a je kompatibilní a oblíbeným firemním komunikátorem Slack. Nepočítá ale se systémovou prací s rozpočty, přípravou fakturací a ani si tolik nerozumí s firemními maily. V tomto se český nástroj zdá na první pohled o něco profesionálnější a komplexnější.

Těžkopádný design kontra všestrannost

Freelo na druhou stranu může na první pohled působit značně těžkopádně. Dokonce celkový design připomíná spíše mailové klienty z dob lehce po začátku milénia. Nadstavbové funkce mohou ale přitáhnout pozornost především větších firem s větším množstvím náročnějších side projektů a členů týmu – aktivních uživatelů. To dobře demonstruje použití paradigmatu Kanban, známého už několik desetiletí především díky japonské firmě Toyota. Americké Trello je na Kanbanu v podstatě celé založené. Konkurenční Freelo využívá tuto metodu pouze jako jednu z možností náhledu projektů a jejich organizaci, což značným způsobem rozšiřuje jeho celkové možnosti.

Co za co

 Posledním parametrem, který jsme se rozhodli porovnat, byla cena. Freelo stejně jako většina podobných služeb, nabízí osekanou bezplatnou verzi. Narozdíl od “Američanů” nenabízí česká alternativa zdarma nic extra. Bez přidání platebních údajů vám dovolí přidat maximálně dva spolupracovníky a trápit se můžete společně pouze na dvou projektech. Další balíčky jsou zpoplatněné podle rozsahu využití. Nejlevnější “Freelance” je určený hlavně pro podnikatele na volné nožce a stojí 590 Kč měsíčně. Dalším v pořadí ceny i výbavy je balíček “Team”. Uvedený jako doporučený nebo nejvýhodnější balíček, který zároveň nabízí i nejlepší poměr cena – výkon za 990 Kč. Nejdražší je tarif s názvem “Business”. Ten se podle našeho názoru hodí zejména pro velké firmy s množstvím zaměstnanců a projektů. Stojí 2.900 Kč. Všechny uvedené ceny jsou bez DPH.

S Freelo budete mít přehled o všech pracovních úkolech ve firmě.

Na první pohled není Freelo žádný intuitivní kamarád. Nabízí ale celou řadu pokročilých funkcí a při správném začlenění do firemního systému může být platným členem týmu. Doporučujeme pro ty z vás, kteří místo jednoduchého a přívětivého organizátoru hledají spíše vysoce spolehlivého a svědomitého softwarového “zaměstnance”.

2 Komentářů
  1. Používáme v práci všichni, přehledné a uživatelsky příjemné.

  2. Můj pracovní čas se od používání freela hodně zefektivnil.

Přidat svou zkušenost

Vytvořit účet
Změnit heslo
Compare items
  • Total (0)
Compare