Rok 1969 byl jeden z nejpamátnějších roků minulého století. První člověk na měsíci, vznik internetu, transplantace srdce, rozhořela se válka ve Vietnamu a v Japonsku vznikla elektronická značka Sencor. Může se tak zdát, že Sencor je tu s námi už celou věčnost, ale oproti svým japonským „kolegům“ jako Panasonic, Hitachi, nebo Sharp je to celkem mladá značka. A dostat se mezi špičku v takové konkurenci není zrovna lehký začátek, zvlášť když Japonsko je v elektronice hotová velmoc. Připravili jsme pro Vás článek, kde se o značce Sencor dozvíte vše, co by Vás mohlo zajímat, tak příjemné čtení.
Tradiční japonská práce
Na začátku sedmdesátých let sice svět zmítala ropná krize, ale japonské značky s elektronikou zažívaly velký boom a to hlavně ve světě. Od začátku bylo jasné, že je to značka, které ví, co chce. Kvalita byla v oblasti elektroniky naprostou nutností, Sencor k ní ale cílevědomě přidával další atributy – novátorství a šířku sortimentu, neotřelý a originální design, barevnou škálu, unikátní vlastnosti a dostupnost, neboť Sencor od počátku směřoval k lidem, nikoli ke korporacím. Značka začala exportovat do celé Asie a Evropy a postupně své trhy rozšiřovala do všech pěti kontinentů.
Největším hitem se staly kazetové magnetofony a autorádia, které převážně v Británii mělo každé druhé auto. Vývojovým trumfem společnosti se ale stal průlomový a vůbec první vícestopý stero magnetofon. Tím ale Sencor s inovacemi a novými nápady neskončil. Brzy se na trhu objevily magnetofony s přetáčením, dvojité kazetové magnetofony schopné nahrávat, nebo přenosný Hi-Fi systém. Aby toho nebylo málo, tak Sencor přišel s novinkou, kterou dnes všichni považujeme za samozřejmost, dokonce za zastaralou výbavu, autorádio s kazetovým přehrávačem.
Technologie ale u Sencor od samého počátku nebyly jediným cílem. Lidé měli mít z produktů především radost. Proto bylo podstatné, aby měly původní a zajímavý design, byly uživatelsky přátelské, intuitivní a nespokojovaly se s chladnou elegancí, naopak, aby přinášely do života barvy. Takový přístup razí firma dodnes.
Produkty Sencor:
- Chlazení
- Kalkulačky
- Kosmetická zrcátka
- Kráječe
- Kulmofény
- Kulmy
- Meteostanice
- Mixéry
- Osobní váhy
- Parkování
- Příslušenství
- Rádia
- Řezačky
- Skartovače
- Sušičky ovoce
- Televize
- Topinkovače
- Toustovače
- a další
Sencor je jedna z mála značek, která má široký a konstantně kvalitní sortiment v rozsahu celé škály skupin (spotřební elektronika, tablety a telefony, kancelářská technika, autoelektronika kuchyň, domácnost, zdraví a krása). Od devadesátých let je sice Sencor oficiálně evropskou firmou, zůstala však zde japonská pracovitost a preciznost, na čemž si společnost nikdy nepřestala zakládat. V současné době společnost dodává své produkty do více než 25 zemí světa a reaguje jak na změnu trhu, tak i na technologické inovace a novinky.
Máte zkušenosti s produkty Sencor? Tak neváhejte a podělte se o ně s námi dole v komentářích.
Sencor spousta lidí podceňuje a radši nakupuje profláknuté značky, ale já od nich mám televizi a zatím jsem spokojen.
Řekl bych, že Sencor úplně tak nefrčí a televizi bych si asi nekoupil. Na druhou stranu v kuchyni jsou ty spotřebiče fakt solidní a vydrží. Toho by se měli držet.